Dragi concetateni...

Dragi concetateni!!!
Cineva spunea!!!!

Albert Einstein, Nu ma gandesc la viitor, ca sigur vine el....Intuitia este totul!!!
* Te nasti un om liber, dar societatea te pune in lanturi!!!
* Cuvantul este probabil cel mai mare drog existent!!!
* Homo sapinens au consumat "ciupecri magice" astfel au evoluat!!! teorie Dr. omuverde3d
*Planeta este a noastra de ce ne omoram pt ea!!
*Drumul este lung si plin de mister. Realitatea este mai ciudata decat filmul. Viata nu este o poteca pavata cu petale de trandafiri. Ai grija la tepi
*DACA VEI CONTINUA SA FACI CEEA CE AI FACUT DINTOTDEAUNA, VEI OBTINE EXACT CE AI OBTINUT SI PANA ACUM !
*Fiecare experienþã în viaþã reprezintã o ocazie de a învãþa ceva nou ºi a face o schimbare, pentru atingerea beneficiului suprem

Despre UnAltOm

Fotografia mea
Spiridusilor, Dezinteresat, Mexico
UnAltOm....Nu am sa va spun prea multe despre mine...sa nu etichetati!!...Cat despre postari pot spune ca ele joaca rolul unei "mici agende virtuale"…ATENTIE...nu ar trebui sa influenteze pe nimeni cu nimic ce se gaseste pe bloc...…

O tehnica extrem de pretioasa:CITAT

O tehnica extrem de pretioasa:Reformularea spuselor clientului....


    Cand este vorba de prezentarea unui produs, sunt atatea moduri in care se poate proceda incat este
aproape imposibil sa dam sfaturi practice bune pentru fiecare ocazie, mai ales ca, pana cand
negocierea nu s-a sfarsit si rezultatul nu este clar, nu se poate sti daca strategia aleasa este cea buna. Totusi, exista niste principii care, desi nu ne pot garanta succesul in fiecare situatie, il oricum mai probabil si - foarte important - ne impiedica sa facem greseli grave care sa inchida de bun inceput calea spre un rezultat pozitiv.     
    Aceste principii si tehnici le vom analiza acum si articolele urmatoare.
Pe baza a ceea ce s-a spus in articolele precedente, sa vedem cum se poate alege o strategie care
ne poate oferi cele mai bune sanse pentru a atinge obiectivul dorit. In primul rand, cand va ganditi
cum sa prezentati produsul sau serviciul vostru, trebuie sa tineti cont ca potentialul cumparator are minte un cantar cu doua brate: de unul dintre brate atarna pretul pe care il cereti, iar de celalalt
valoarea pe care clientul o atribuie produsului sau serviciului pe care il propuneti. Pana cand, mintea clientului, valoarea perceputa nu devine mai mare decat pretul cerut, nu va avea loc nici vanzare. (Sa nu uitam ca valoarea unui produs depinde de o sumedenie de factori, cum ar fi situatia
in care ne aflam, nevoile si dorintele specifice s.a.m.d. si ca de fapt se poate rezuma la cantitatea bani pe care cineva este dispus sa o dea pentru un anumit produs; este evident ca lucrul cel mai sau pretios nu valoreaza nimic daca nimeni nu este dispus sa-l cumpere, dar asta depinde in buna
masura de felul in care noi il prezentam!) Deci obiectivul nostru este ca fiecare aspect al prezentarii
noastre sa aiba in vedere demonstrarea faptului ca valoarea produsului depaseste PENTRU
CLIENTUL RESPECTIV (!) suma pe care o cerem.
.     Inainte de a va lansa in prezentarea oricarui produs, cum s-a spus deja de multe ori, trebuie sa siguri ca ceea ce propuneti este intr-adevar potrivit pentru clientul in cauza, si acest lucru trebuie
neaparat verificat. Este de necrezut cat timp pierdem incercand vanzari care sunt sortite de la inceput falimentului, datorita unor factori care se afla in afara controlului nostru. Daca ati citit si aplicat
cu bun simt ce s-a spus in articolele trecute, acum ar trebui sa fiti in stare sa obtineti cu usurinta de client o serie de informatii-cheie: ce produs vrea, firesc, dar si ce valoare trebuie sa indeplineasca,
care sunt carateristicile urmarite, importanta lor relativa si felul in care clientul va simti ca dorintele sunt satisfacute. Spus sub alta forma, asta inseamna identificarea nevoilor, identificarea valorilor criteriilor de satisfacere, identificarea prioritatilor. Poate vi se pare ca sunt prea multe de stiut pentru simpla vanzare, totusi informatiile acestea si folosirea lor corecta fac diferenta dintre un vanzator succes si un ratat, si asta datorita unui motiv atat de simplu si totusi prea des uitat:
acorda nici cea mai mica atentie argumentelor care nu corespund criteriilor lui de alegere.
   Daca, vorbind de o masina, ma intereseaza soliditatea si siguranta, degeaba un vanzator imi va arata
cat este de frumoasa - nu o voi cumpara. Daca vreau ca masina sa fie rapida, si pentru mine rapida
inseamna cel putin 200 km/h, degeaba mi se arata altceva, eu vreau masina care sa mearga cu km/h.
.
     Toata povestea despre intrebarile care se pun clientului, are ca obiectiv alegerea, dintre toate
apectele pe care putem sa le punem in evidenta vorbind despre un produs, numai pe acelea care
maresc in ochii clientului valoarea produsul respectiv, respectand valorile si criteriile lui si impingand
in consecinta cantarul de mai sus in favoarea produsului pe care il oferim. A vorbi de altceva, pe langa
faptul ca ar fi o pierdere de timp, i-ar arata clientului si ca nu luam in considerare dorintele lui.        Pentru
a verifica daca am ascultat atent si daca intra-devar am inteles exigentele clientului, avem la dispozitie
un istrument foarte simplu si totusi extrem de pretios, care se numeste reformularea spuselor
clientului. Practic, nu inseamna altceva decat a face un rezumat ordonat a ceea ce am inteles despre
client si despre dorintele lui, rezumat pe care il vom exprima cu cuvintele noastre si despre care vom
cere sa ne fie confirmat. De exemplu, ca tot am vorbit de masini: D-le X, daca am inteles bine, pentru
dvs. este foarte important ca masina sa fie foarte fiabila. O veti folosi si pentru transport de marfuri, pentru a merge cu familia in vacanta, deci e mai bine sa fie gen dubita. Fiindca nu va intereseaza
foarte mult viteza, putem exclude modelele turbo. Si preferati sa cheltuiti o suma mai mare acum, jur de 20.000 $, pentru a avea ceva de calitate si care sa dureze in timp. Toate acesta, daca poate, pe o culoare deschisa, dar nu alb, pentru ca sotia dvs. nu o suporta. Pana aici totul este regula?
    Exemplele, firesc, pot continua la nesfarsit, dar cred ca ati prins ideea. Tehnica aceasta, pe care sfatuiesc sa o folositi intotdeauna, fie ca vindeti un pix, fie ca negociati un contract de milioane dolari, este extraordinar de puternica, din cel putin trei motive:
   1) in primul rand, pentru ca va permite sa fiti siguri ca ceea ce propuneti este chiar ceea ce doreste
clientul. Si, oricum, daca ati inteles gresit ceva, mai este timp pentru a corecta situatia.
   2) pentru ca ii aratati clientului ca intelegeti intr-adevar dorintele lui si ca sunteti acolo pentru a indeplini
   3) mult mai important, pentru ca, daca ati muncit bine si raspunsul este afirmativ, practic deja facut vanzarea: o reformularea acceptata din partea clientului inseamna de fapt:
un acord implicit ca, daca produsul va indeplini dorintele pe care le-ati rezumat, vanzarea va face:
ca eventualele obiectii vor fi limitate la ce s-a luat in considerare in reformularea voastra vital, asadar, sa nu uitati niciodata sa intrebati Mai este ceva ce ati dori sa lamurim?)
     Pe cat de simpla este aparent, reformularea, ca orice alta tehnica, nu ajunge sa fie inteleasa, trebuie exersata pana cand va deveni un reflex; din fericire, acest lucru poate fi facut foarte usor orice situatie in care discutati ceva, chiar printre prieteni. Avand in minte vechiul sfat: Inainte incearca
sa intelegi, si apoi sa te faci inteles, data viitoare cand discutati cu cineva, nu va grabiti sa va dati
imediat cu parerea, ci incercati ceva in genul Daca am inteles bine, ceea ce vreti sa spuneti este... Nu numai ca va fi un exercitiu minunat pentru capacitatile voastre de oameni de afaceri, dar poate veti da seama cat de des, cu toata buna-credinta noastra, ii intelegem gresit pe ceilalti... 
Noroc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu